09/03/2014 | |
Η μυστική συνάντηση που πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στο Άγιο Όρος πριν λίγες εβδομάδες έχει σχέση με την εμπλοκή των Ρώσων στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής», ο Αντώνης Σαμαράς κατά την επίσκεψή του στο Άγιο Όρος συναντήθηκε με τον ισχυρό άνδρα των ρωσικών σιδηροδρόμων και στενό φίλο του προέδρου Πούτιν, κ. Βλ. Γιακούνιν.
Η συνάντηση αυτή μόνο τυχαία δεν ήταν, αφούτο ταξίδι του πρωθυπουργού είχε ανακοινωθεί επισήμως πολλές ημέρες πριν από την πραγματοποίησή του και οι Ρώσοι γνώριζαν τις συγκεκριμένες ημερομηνίες. Η ελληνική πλευρά είχε επίσης ενημερωθεί για την παρουσία του κ. Γιακούνιν στο Αγιο Όρος κι έτσι το ραντεβού κλείστηκε για το πρωί του Σαββάτου στις Καρυές.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», τη συνάντηση τη γνώριζαν μόνο δύο στελέχη του πρωθυπουργικού γραφείου, ενώ ενήμερος ήταν φυσικά και ο ίδιος ο πρόεδρος της Ρωσίας, ο οποίος στηρίζει την εμπλοκή της χώρας στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις, κάτι που είχε επαναλάβει στον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν οι δύο άνδρες στις Βρυξέλλες στις 28 Ιανουαρίου.
ΟΣΕ και ΟΛΘ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ρώσων
Όπως αναφέρει το “ΕΘΝΟΣ”, η συνάντηση του Αντώνη Σαμαρά με τον ισχυρό άνδρα των ρωσικών σιδηροδρόμων στο Άγιον Όρος ήταν ουσιαστική και στο επίκεντρο βρέθηκε το ενδιαφέρον της Μόσχας για συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.
Οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση – πακέτο του ΟΣΕ και του λιμένος Θεσσαλονίκης, κάτι που κάθε άλλο παρά αδιάφορη αφήνει την ελληνική πλευρά. Άλλωστε και στελέχη της κυβέρνησης έχουν δηλώσει κατά το παρελθόν ότι όσο περισσότεροι ισχυροί «παίκτες» εμπλακούν στις αποκρατικοποιήσεις τόσο το καλύτερο για την Ελλάδα.
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός δεν έχει κρύψει την επιθυμία του, μετά δε και το ναυάγιο στην προσπάθεια για τη ΔΕΠΑ, που υπήρξε εξαιτίας λόγων που δεν σχετίζονται με την ελληνική πλευρά- για συμμετοχή και των Ρώσων στις ιδιωτικοποιήσεις. Ο κ. Γιακούνιν τού επανέφερε το θέμα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΣΕ αλλά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και ζήτησε από τον πρωθυπουργό την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών.
Από ελληνικής πλευράς το πρόβλημα που υπάρχει εστιάζεται στην καθυστέρηση έναρξης του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, καθώς ο στόχος είναι οι διαδικασίες να κινηθούν παράλληλα με τον ΟΣΕ.
Για τον λόγο αυτόν, η κυβέρνηση θα ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ να επισπεύσει τη διαδικασία έτσι ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και για το λιμάνι και να συμπέσει χρονικά η καταληκτική του ημερομηνία με εκείνη για τον ΟΣΕ, όπου έχει γίνει ήδη η προκήρυξη.
Όπως ειπώθηκε και στη συνάντηση, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και οι Ρώσοι κερδίσουν τους διεθνείς διαγωνισμούς, τότε αυτή η συμφωνία θα επικυρωθεί και με μια συνάντηση κορυφής, μεταξύ του πρωθυπουργού κ. Σαμαρά και του προέδρου κ. Πούτιν, που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο στην Αθήνα ή στη Μόσχα.
Στο εσωτερικό της κυβέρνησης, πάντως, δεν είναι λίγο εκείνοι που δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το ενδεχόμενο τα γεγονότα στην Κριμαία να δημιουργήσουν προσκόμματα στη συμμετοχή των Ρώσων στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων καθώς και οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί σε αυτή τη φάση είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απέναντι στη Μόσχα.
Ο πρωθυπουργός, ο οποίος έχει τηρήσει μια ιδιαίτερα προσεκτική στάση απέναντι στα όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία, ευελπιστεί ότι η κρίση θα εκτονωθεί σύντομα και δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα ούτε στην υλοποίηση του προγράμματος ούτε στον τουρισμό, πεδίο στο οποίο -ως γνωστόν- η Ελλάδα περιμένει πολλά από τους Ρώσους και φέτος το καλοκαίρι.
Εφόσον πάντως τις επόμενες εβδομάδες υπάρξει αποκλιμάκωση, θα πρέπει να αναμένεται και η έλευση του κ. Γιακούνιν στην Ελλάδα, όπου θα έχει -επίσημες αυτή τη φορά- συναντήσεις με τον πρωθυπουργό αλλά και την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ενημερωθεί για τα χρονοδιαγράμματα.
Οι κινήσεις στη γεωπολιτική σκακιέρα
Στην τελευταία φάση διεκδίκησης έχουν περάσει και οι τρεις εταιρείες που εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους, δηλαδή η κρατική γαλλική SNCF, η ρωσική RZD και η ρουμανική Grup Feroviar Roman GFR. Στο «πακέτο» των διεκδικήσεών της η Μόσχα έχει συμπεριλάβει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το γεγονός ότι οι Ρώσοι δεν διαθέτουν σήμερα εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη, οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι λόγοι που έχουν βάλει στο στόχαστρο τους σιδηροδρόμους και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεν είναι μόνο οικονομικοί αλλά και στρατηγικοί. Μέχρι το 2030 οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι σχεδιάζουν τη διεύρυνση του σιδηροδρομικού δικτύου κατά 20.000 χλμ., μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 4,2 τρισ. ρούβλια.
ΚΑΝΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ στο DISQUS, ΤΣΑΜΠΑ ΕΙΝΑΙ!:
0 ΣΧΟΛΙΑ:
«Σεβαστείτε για να σας σεβαστούν»
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.