25/11/2008 | |
Στις 18 Μαΐου του 1998 δημοσιεύθηκε στα «Νέα» βαρυσήμαντο άρθρο του προέδρου του ΠαΣοΚ κ. Γιώργου Παπανδρέου με πολύ πειστική επιχειρηματολογία υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να βγει η ανώτατη εκπαίδευσή μας από το σημερινό αδιέξοδο, το οποίο επέτρεψε, μεταξύ άλλων, κάθε είδους αντιδημοκρατικές έως φασιστικές αθλιότητες.
Μολονότι αποσπάσματα από το άρθρο αυτό έτυχαν εκ νέου δημοσιότητας από την «Εστία» και τον «Ελεύθερο», έκρινα ότι θα έπρεπε να γίνουν κτήμα από μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, τους φοιτητές και ιδιαίτερα τους γονείς τους, καθώς έληξαν οι διακοπές και ήδη ξαναρχίζουν οι βανδαλισμοί στα πανεπιστήμια, οι αγώνες υπέρ δήθεν του δημοσίου Πανεπιστημίου και η αδίστακτη παραπληροφόρηση του αριστερού λαϊκισμού. Διαθέτω γι’ αυτό τον χώρο της στήλης μου σε αποσπάσματα του άρθρου αυτού:
«Η εμπειρία μου αλλά και μια ανάλυση της πολιτικής στον χώρο της Παιδείας στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες με έχει πείσει ότι για μια σειρά από λόγους είναι απαραίτητη η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.* Η ευελιξία του ελληνικού συστήματος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει σοβαρά περιορισθεί με το άρθρο 16 που προβλέπει τον άκαμπτο διαχωρισμό σε Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση. Οι κατηγορίες αυτές δεν υπάρχουν πουθενά στην Ευρώπη και λειτουργούν περιοριστικά, εκθέτοντας τη χώρα μας λόγω της μη εφαρμογής των οδηγιών της ΕΕ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ. Κατά τη γνώμη μου το Σύνταγμα θα πρέπει να αναφέρεται σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η οποία θα πρέπει να διαχωρίζεται σε Τριτοβάθμια Πανεπιστημιακή και Τριτοβάθμια μη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Η πρώτη θα περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια με τα προβλεπόμενα από το ισχύον Σύνταγμα χαρακτηριστικά, ενώ η δεύτερη θα περιλαμβάνει τα ΤΕΙ, καθώς και άλλες μονάδες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα ιδρύονται από το κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή και ιδιώτες.
* Η άποψη ότι το σημερινό Σύνταγμα διασφαλίζει τον εθνικό και κρατικό χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι λάθος. Το άρθρο 16, προσπαθώντας να αποκλείσει νομικά κάθε άλλη μορφή εκπαίδευσης, ευνούχισε την ελληνική πολιτεία, η οποία σήμερα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις οικονομικές, κοινωνικές και ευρωπαϊκές εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας. Η ζήτηση για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν ρυθμίστηκε από την πολιτεία, με επακόλουθο τη διόγκωση ενός «παράτυπου» και παράλληλου ιδιωτικού τομέα με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.
* Οταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναγκάσει την Ελλάδα να αναγνωρίσει τα πτυχία αυτών των κέντρων, θα έχουμε την εξής παγκόσμια πρωτοτυπία. Θα είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο που θα έχει ιδιωτικά, κερδοσκοπικά πανεπιστήμια των οποίων τα πτυχία θα πιστοποιούνται από ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα χωρίς καμία αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς θεσμούς της χώρας στην οποία και λειτουργούν!
* Το κόστος των φροντιστηρίων είναι μεγαλύτερο από τα δίδακτρα για πανεπιστημιακές σπουδές. Χωρίς όμως φροντιστήριο ο νέος έχει ελάχιστες πιθανότητες να πετύχει στις εξετάσεις. Αρα οι έχοντες ευνοούνται. Το σημερινό σύστημά μας της λεγόμενης δωρεάν Παιδείας είναι έντονα ταξικό. Βοηθά τους οικονομικά εύρωστους να εισαχθούν και μετά τους τα δίνει όλα δωρεάν με ταυτόχρονη δυνατότητα απεριόριστης διάρκειας σπουδών!
* Μαζί με την αλλαγή του συστήματος εξετάσεων είναι επομένως ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα δίκαιο σύστημα κοινωνικής και οικονομικής υποστήριξης προς τους φτωχότερους και τα μεσαία στρώματα της κοινωνίας μας. Και αυτό απαιτεί την αναθεώρηση του άρθρου 16».
Εγώ προσυπογράφω. Ο κ. Γ. Παπανδρέου συμφωνεί με τις απόψεις του; Ή τον τρομάζει η βίαιη αντίδραση των Αλαβάνου – Τσίπρα και των φασιστών της Ακροαριστεράς;
tovima.gr
ΚΑΝΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ στο DISQUS, ΤΣΑΜΠΑ ΕΙΝΑΙ!:
0 ΣΧΟΛΙΑ:
«Σεβαστείτε για να σας σεβαστούν»
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.